Pomysł na ścieżkę do Pillars of Eternity

Kickstarterów ci u nas dostatek. Tym razem na paletę trafia wyczekiwany tęsknie „czteromilionowiec”, morze gotówki na młyn najpopularniejszej, crowdfundingowej maszyny – Pillars of Eternity. Bladur’s Gate naszych czasów z każdym dniem nabiera rumieńców, a wstępnie wyznaczona data premiery (ostatni kwartał tego roku) zdaje się całkiem realna.

Autorzy dbają o pozytywny szum, ciągle pozostając w kontakcie z wielotysięczną społecznością inwestorów i fanów. Niedawno na oficjalnym forum Obsidian Entertainment poruszono temat oprawy muzycznej. Głos zabrał naczelny dźwiękowiec i kompozytor studia, Justin Bell, publikując sążnisty wpis ilustrujący proces twórczy stojący za ścieżką Pillars of Eternity. Jeśli nie pasjonują was techniczne aspekty komponowania – kilka wybranych faktów:

  • ścieżka skonstruowana będzie podobnie jak te z Baldur’s Gate czy Icewind Dale (krótkie loopy, utwory zgrupowane w kategoriach „podziemia”, „miasta”, „walka” i „bezdroża”), choć względem pierwowzorów zdecydowanie zyska na różnorodności,
  • stylistyka bez zmian, wciąż króluje europejski folklor i muzyka przedrenesansowa,
  • inspiracje – z artystów klasycznych przede wszystkim Bach, współczesnych reprezentują m.in. Jeremy Soule (wszystkie TES-y), Howard Shore (The Lord of the Rings, Hobbit) czy Basil Poledouris (ogół prac),
  • sesja nagraniowa z pełną orkiestrą, niekoniecznie jednak dla całej ścieżki.

Górnolotne obietnice podsumowuje kolejny gotowy utwór z gry, Dyrford Village.

A do kompletu reszta opublikowanych dotąd sampli.

Zostaw komentarz

Adres e-mail nie będzie wyświetlany Pola wymagane oznaczone są *

Możesz korzystać z następujących tagów oraz atrybutów HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>