Burn:Cycle — poznaj kawałek zapomnianej historii muzyki z gier

W zeszły weekend podczas prelekcji o muzyce z gier w latach 90. (FDKiG 2017, do obejrzenia tutaj) opowiadałem m. in. o symfonicznych ścieżkach dźwiękowych. Za pierwszą tego typu produkcję najczęściej podaje się Heart of Darkness (Bruce Broughton, 1998). Nawet zdawkowy risercz pokazuje jednak, że orkiestry symfoniczne w grach pojawiły się wcześniej, np. w Total Annihilation (Jeremy Soule, 1997). Tymczasem twórcy tytułowego Burn:Cycle mają do opowiedzenia jeszcze inną historię.

„Debiutujący w 1994 roku Burn:Cycle to pierwsza gra z symfoniczną ścieżką dźwiękową. Phillips był pierwszą firmą, która do produkcji ścieżki dźwiękowej zatrudniła kompozytora muzyki filmowej, Simona Boswella” — oto fragment obszernej notki biograficznej jaką znajdziemy na bandcampowej stronie odświeżonej ścieżki. Problem polega na tym, że nie ma tu symfonii, najwyżej pojedyncze, tradycyjne instrumenty (fortepian). Burn:Cycle to przede wszystkim archaiczny industrial, wciąż sprawny, miejscami podobny choćby do Parasite Eve Yoko Shimomury.

Muzykę napisał Simon Boswell na spółkę z Chrisem Whittenem. Obaj są doświadczonymi kompozytorami i producentami, szczególnie Simon, autor ponad 90 ścieżek filmowych, kilkukrotnie nominowanych do prestiżowej nagrody BAFTA. Cyberpunkowy Burn:Cycle, jedna z najgłośniejszych produkcji w krótkim życiu konsoli CDi Phillipsa, był ich debiutem w grach.

Album można nabyć za £6 prosto z Bandcampa.

Zostaw komentarz

Adres e-mail nie będzie wyświetlany Pola wymagane oznaczone są *

Możesz korzystać z następujących tagów oraz atrybutów HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>