Best of 2013

Nasi najulubieńsi, najwspanialsi, najlepsi. Czasem niepodważalnie, czasem z bólem serca, bo było w czym wybierać i komu kibicować. Wieńców laurowych przewidzieliśmy jednak tylko cztery, niewyróżnionym możemy życzyć tylko więcej sukcesów w przyszłości. Niech polecą konfetti i korki od szampana, oto Best of 2013 wg Graczy Słuchaczy.

PS. To prawda. Firma odlewająca złote pacwinyle niestety nie wyrobiła się, więc rozdamy je dopiero za rok.

 

110x700_AlbumRoku

350x350_RememberME

Remember Me Original Soundtrack (Olivier Deriviere) – Po prawdzie francuski krążek otrzymał z naszych rąk wieniec laurowy już w dniu premiery i od tamtej pory nikt mu nie zagroził. Doskonały pomysł, przednia realizacja, zaskakująco przemyślana pod kątem słuchacza budowa krążka – to naprawę nie zdarza się często. Remember Me Original Soundtrack błyszczy na tle mocnej konkurencji jako samodzielne, w pełni autonomiczne dzieło, godne miejsca w kolekcji pasjonatów gatunku. To ścieżka wywołująca autentyczną radość i ekscytację, odkrywająca niespotykane dotąd możliwości fuzji orkiestry z elektroniką. Zasłużona nagroda za pokonanie barier oraz zdefiniowanie na nowo muzycznego cyberpunku.

 

110x700_remiksAlbumRoku

350x350_BalanceAndRuin

Final Fantasy VI – Balance & Ruin (różni wykonawcy) – Z łatwością uargumentowalibyśmy zwycięstwo każdego nominowanego zestawu; jest tak dobrze. Dlaczego więc właśnie Final Fantasy VI – Balance & Ruin? Bo poza wartością samą w sobie album posiada także pewien wymiar symboliczny. Trudno o lepsze podsumowanie ponad 10-letniej działalności wciąż prężnej, wciąż zaskakującej w swej spontaniczności grupy, jaką jest OverClocked Remix. Projekt Balance & Ruin zrzeszył na jednej płycie zarówno weteranów, którzy zapoczątkowali całe to szaleństwo, jak i uzdolnionych debiutantów w szeregach OCRu. Nie ma tu redefinicji czegokolwiek (może poza poprzeczką dla podobnych składanek), jest natomiast przednia zabawa muzyką, rozmach i szacunek dla oryginałów. Wszystko, a jakże, dla każdego, całkiem nieodpłatnie.

 

110x700_OkladkaRoku

350x350_BigSteelWheels

Big Steel Wheels (Dmitry „C-jeff” Zhemkov) – Uroczo komiksowy The Black Box dłuższą chwilę okupował pierwsze miejsce, ostatecznie jednak postawiliśmy na Big Steel Wheels (Sasha Swamp). Kontrast królem! Okładka najnowszego solowego krążka C-jeffa zachwyca nieoczywistym zestawieniem techniki artystycznej z treścią muzyczną, która aż ciągnęła w stronę banału. Farby olejne powodują przyjemny dysonans, z natury bardziej kojarzące się ze sztuką wysoką, tradycyjną. Całość dopełnia zaś kunsztowne wykonanie – żywe kolory, śmiałe pociągnięcia pędzla i „deszczowe” rozmycie. Oprawa graficzna płyty wcale nie musi do gier nawiązywać i świetnie, że coraz więcej artystów to dostrzega.

 

 110x700_polskaRzecz

 

275x600_MI_Deadfall

Ze zbiorczej kategorii Polska Rzecz postanowiliśmy wyłonić ex aequo dwie pozycje. Nagroda idzie dla albumu Deadfall Adventures i wszystkich twórców oprawy audio do zwiastunów Wiedźmina 3: Dziki Gon.

Ofensywa zwiastunowa nowego Wiedźmina (Adam Skorupa, Krzysztof Wierzynkiewicz, Marcin Przybyłowicz) – W oczekiwaniu na nowego Wiedźmina jeszcze raz pochylamy się nad zwiastunami. Adam Skorupa, Krzysztof Wierzynkiewicz, Marcin Przybyłowicz oraz wszyscy inni, którzy mieli udział w stworzeniu oprawy dźwiękowej, spisali się dzielnie. Gracze sięgają po zwiastuny by Zobaczyć, tutaj jednak obrazu niewiele zdziałałyby w pojedynkę. Nagroda za pietyzm, uchwycenie klimatu i obietnicę polskiej ścieżki na iście światowym poziomie.

Deadfall Adventures Original Soundtrack (Piotr Musiał, Arkadiusz Reikowski, Paweł Cincio) – Panowie z nawiasu zaliczyli niezły debiut w awanturniczo-podróżniczych klimatach. Sporo nawiązań, mrugnięć i zabawy konwencją w służbie przygody. Wyważony, atrakcyjny soundtrack, może trochę przykrótki, ale jednocześnie bezpretensjonalny i zaskakująco świeży.

 

Zostaw komentarz

Adres e-mail nie będzie wyświetlany Pola wymagane oznaczone są *

Możesz korzystać z następujących tagów oraz atrybutów HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>